Fotografijos muziejuje pristatomas fotomenininko A. Ostašenkovo fotografijų albumas „Būsenos“

2016 m. kovo 23 d., trečiadienį, 17 val. Fotografijos muziejuje (Vilniaus g. 140, Šiauliai) vyks fotomenininko Aleksandro Ostašenkovo šiais metais išleisto fotografijų albumo „Būsenos“ pristatymas. Pristatyme dalyvaus menotyrininkas Virginijus Kinčinaitis.

„Būsenos“1 

Aleksandras Ostašenkovas gimė 1951 m. liepos 7 d. Šiauliuose. 1977 m. baigė Šiaulių pedagoginio instituto (dabar – Šiaulių universitetas), Filologijos fakultetą. Nuo 1979 m. iki 2003 m. dirbo dienraščio „Šiaulių naujienos“ redakcijoje fotokorespondentu.

Dar vidurinėje mokykloje A. Ostašenkovas susidomėjo fotografija, kinu ir nuo tada aktyviai plėtojo šias veiklas. Parodose pradėjęs dalyvauti nuo 1973 m., šiandien menininkas yra surengęs 77 autorines parodas ir dalyvavęs 150 jungtinių parodų tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. 1968–1976 m. fotomenininkas sukūrė 5 vaidybinius ir 6 dokumentinius kino filmus.

Ostašenkovas yra įvairių fotografijos konkursų laureatas, parodų organizatorius, vertinimo komisijų narys, seminarų lektorius, kurio kūryba plačiai pristatyta interneto tinklalapiuose, įvairiose knygose, fotografijų albumuose, laikraščiuose, žurnaluose. 2013 m. už nuopelnus Lietuvos kultūrai ir menui A. Ostašenkovas buvo apdovanotas Lietuvos Respublikos Vyriausybės kultūros ir meno premija.

Menininkas išleido fotografijų albumus: „Kryžių kalnas“ (1993), „Kitas krantas“ (2005), „Šiauliai“ (2006), „Mano miestas“ (2006), „Mirties sodas“ (2008), „Mano Šiauliai“ (2011), sudarė ir išleido brolio dailininko kūrybos albumą-monografiją „Viktoras Ostašenkovas: Buvau. Esu. Būsiu…“ (2013), keletą personalinių parodų katalogų.

Fotografijų ciklas „Būsenos“ – tai metaforiškos gyvenimo fragmentų jungtys, poetiški ir santūrūs kasdienybės stebėjimai, praslenkančio laiko pasakojimai. Fotografijose vaizduojamas intymus pasaulis, kuriame pinasi asmeninės ir bendražmogiškos sąvokos. Tai subjektyvūs išgyvenimai, menininko patirtys, savotiška meditacijos forma fotografuojamoje ir išgyvenamoje aplinkoje.

 „Kiekvieną „būseną“ A. Ostašenkovas komponuoja iš dviejų vaizdų. Kartais antrasis vaizdas patylina, patvirtina ar pakartoja pirmąjį: lazdynų tankmėje pranyksta keliukas, vos matoma brydė per proskyną eglyne; tas pats vijoklių apraizgytas akmuo, ta pati įgriova miške, bet lyg ir kita. Atrodo, būsena fotografui išsitempia kažkur tarp dviejų kadrų“, – fotografijų albumo įžangoje rašo menotyrininkė Agnė Narušytė.

„Cikle „Būsenos“ melancholiją kelia ne tik atvaizdai, kaip „žinutės iš praeities“, „melancholijos objektu“ tampa ir pati tikrovė, nes praeinantis laikas palieka pėdsaką ne tik fotografijoje, bet ir realybėje, ar tiksliau – jos suvokime. Ne vien fotografiniuose atvaizduose, bet taip pat autoriaus būsenose įvyksta praeities ir tikrovės persidengimas“, – fotografijų albume „Būsenos“ A. Ostašenkovo kūrybą komentuoja menotyrininkas Tomas Pabedinskas.

Ostašenkovo fotografijos kūrinių yra saugoma: Lietuvos fotomenininkų sąjungoje, Lietuvos nacionaliniame muziejuje, Lietuvos dailės muziejuje, Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejuje, Fotografijos muziejuje Šiauliuose, Valstybiniame Šiaulių dramos teatre, Tarptautinės meninės fotografijos federacijos (FIAP) būstinėje Lozanoje (Šveicarija) ir privačiose kolekcijose.