Geriausiai orientuojasi miesto istorijoje – Šiaulių Juliaus Janonio gimnazistai

Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešosios bibliotekos klubo „Jaunimo erdvė“ nariai kartu su bibliotekos savanoriais vieną rugsėjo popietę jau nebe pirmą kartą pakvietė Šiaulių jaunimą dalyvauti orientaciniame žaidime „Daug žinai apie Šiaulius – esi gudresnis už kitus“. Žaidimas skirtas ne tik turiningai praleisti laisvalaikį, bet ir susipažinti su Šiaulių miesto istorinėmis vietomis ir objektais.

Orientacinio žaidimo „Daug žinai apie Šiaulius – esi gudresnis už kitus“ dalyviai turėjo įveikti nemažą maršrutą. Tolimiausi taškai – Sukilėlių kalnelis ir Talkšos ežero pašonėje esančios miesto kapinės. Išbandyti savo galimybes žaidime panoro per 70 dalyvių. Šiais metais žaidimo nugalėtojais ir gudriausiais šiauliečiais išrinkti Šiaulių Juliaus Janonio gimnazistai Kotryna Najulytė ir Edgaras Sviščiovas.

Žaidimas Saulės mūšio pergalei paminėti

Interaktyvaus orientacinio žaidimo-konkurso sumanymas, „Jaunimo erdvės“ kuratorės Rasos Nemanienės teigimu, paskatinti jaunus žmones netradiciniu būdu susipažinti su savo miestu, jo istorija, aplankyti mažiau žinomas, tačiau svarbias istorines vietas.

„Šiemet minėdami istorinę XIII a. žemaičių pergalę prieš kalavijuočius – Saulės miesto 780-ąją paminėjimo dokumentuose sukaktį, pakvietėme jaunimą dalyvauti kraštotyriniame žaidime ir pažinti jiems, manau, neatrastus Šiaulius“, – sakė R. Nemanienė.

Bėgte nuo Sukilėlių kalnelio iki Talkšos

Pirmiausia visi susirinko Šiaulių apskrities Povilo Višinskio bibliotekoje. Čia pasiskirstę į 13-a komandų („Janonio genijai“, „Pokemonai“, „Kovinės avelės“, „Vilkų gauja“ ir kt.), naudodamiesi iPAD planšetėmis, žaidėjai turėjo atrasti ir nuskenuoti bibliotekoje esančius QR kodus, tik tuomet jie gavo iš organizatorių žemėlapį maršruto, pagal kurį jiems reikėjo surasti miesto istorinius objektus, su žinomomis asmenybėmis, gyvenusiomis mieste skirtingais istoriniais laikotarpiais, susijusias vietas, esančias skirtingose miesto dalyse, ir atlikti ten įvairias užduotis.

Užduotys buvo grupuojamos į temas. Trečdalis klausimų apėmė miesto istoriją, jau glūdinčią „Po žeme“. Kita dalis – mieste išlikusius objektus, t. y. esančius „Ant žemės“ vertingus, saugomus statinius. Dar viena grupė užduočių pavadinimu „Plevena ore“ orientuota į nematerialią miesto istorijos dalį, jungiančią praeitį su dabartimi.

Kiekviena komanda, eidama pažymėtu maršrutu, turėjo aplankyti 15-a Šiaulių miesto vietų, tarp kurių buvo daliai žaidėjų dar neatrastų objektų, pvz., aktorės P. Pinkauskaitės namas, Zubovų rūmų kompleksas, Spaudos medžiai, Šv. Ignaco bažnyčia, rusų stačiatikių cerkvė, kt.

Kiekvienoje stotelėje komandos dalyviai gaudavo iš bibliotekos darbuotojo ar savanorio užduotį, kuriai atlikti reikėjo greitos orientacijos, išradingumo ir net… drąsos. Pavyzdžiui, atėję į senąsias miesto kapines, žaidėjai turėjo surasti vampyrą, pasiekę Sukilėlių kalnelį – pagerbti knygą, savivaldybės pastatą – išspręsti šaradas, Didždvario gimnazijoje reikėjo sugiedoti mokyklos himną įvairiais muzikos stiliais, prie istorinės Milštein cukrainės-kavinės – sukurti crazy nuotrauką ir kt.

Žaidimo tikslas – surinkti dėlionės piešinį. Įveikę konkrečią užduotį, dalyviai gaudavo dėlionės dalį ir įgydavo teisę dalyvauti kitoje rungtyje. Laimėjo trys komandos, kurios greičiausiai surinko visas dėlionės dalis.

Laimėjo greičiausi ir sumaniausi

Greičiausiai užduotis įveikė ir pirmą vietą laimėjo komanda „Janonio genijai“ – Šiaulių Juliaus Janonio gimnazijos 2 klasės mokiniai Kotryna Najulytė ir Edgaras Sviščiovas.

Kotryna: „Dalyvauju ketvirtą kartą šiame žaidime, bet šis nustebino, nes buvo pasirinktos netradicinės vietos, ne koks „Gaidys“ ar „Nykštukai“, o dar nežinomos, įdomesnės vietos, pvz., Penkauskaitės namas ar Milštein kavinė. Buvo smagu jų ieškoti, teko gerai pagalvoti, kur jos… Ypač patiko užduotis, kai reikėjo sugalvoti kuo daugiau dainų ir jas padainuoti.“

Edgaras: „Labai patiko visos užduotys, o labiausiai – „Jurgelio meistrelio“ ir „šaradų“ užduotys, kurioje Kotryna vaidino „saulėlydį“. Norėtųsi, kad tokių žaidimų būtų kuo daugiau.“

Antrosios vietos laimėtoja tapo „Nenuoramų“ komanda, kurios nariams „labiausiai patiko ieškoti vampyro ir skaičiuoti langus“. Pasak žaidėjų, čia buvo visko: ir pasportuoti, ir pasukti galvą teko.

Trečią vietą užėmė komanda „Gandžiamenai“, kurios nariai prisipažino pirmą kartą išgirdę apie aktorę P. Pinkauskaitę ir džiaugėsi sužinoję daugiau naujų dalykų apie Šiaulius.

Žaidimo organizatorių teigimu, vaikai, bėgioję po miestą ilgiau nei dvi valandas, tikrai praplėtė savo akiratį ir daug sužinojo. „Manau, toks informacijos perteikimo būdas yra veiksmingesnis, nei mokymasis iš vadovėlio, be to, garantuotai ilgiau išliks jaunuolių atmintyje. Tam, kad žinios „neišgaruotų“ kartu su patirtais įspūdžiais, įteikėme žaidėjams dovanų korteles su istorinės vietos nuotrauka ir aprašu“, – apibendrindama žaidimo rezultatus sakė R. Nemanienė.