Renginiai kraunami

« Visi Renginiai

  • Šis renginys jau įvyko.

Spektaklis „Žaidimo pabaiga”

2018-06-08 18:30

Samuelis Beketas

Vienos dalies absurdo drama

Režisierius – Paulius Ignatavičius

Scenografė – Inga Aleknavičiūtė

Kostiumų dailininkė –  Neli Ivančik

Muziką parinko – Paulius Ignatavičius

Šviesų dailininkas – Julius Kuršys

Iš prancūzų kalbos vertė Raimonda Murmokaitė

VAIDINA:

Hamas – Sigitas Jakubauskas

Klovas – Dalius Jančiauskas

Negas – Juozas Bindokas

Nelė – Vilija Paleckaitė

Berniukas – Povilas Miklaševičius (teatro bendradarbis)

Samuelis Beketas (1906-1989) – airių kilmės dramaturgas, rašęs anglų ir prancūzų kalbomis. Itin griežtas auklėjimas vaikystėje, polinkis į vienatvę, depresiją ir alkoholį, karas suformavo užsispyrusią asmenybę, nepripažįstančią jokių kompromisų. Jis ne tik gyveno, bet rašė taip, kaip norėjo jis pats, o ne kaip būtų norėję kiti. Jo dramų kūrybinis išskirtinumas – sąmonės srauto forma. Ne viena pjesė pripažinta absurdo dramaturgijos šedevru, o 1969 m. Samueliui Beketui skirta Nobelio literatūros premija.

Vienos dalies absurdo drama „Žaidimo pabaiga“ (pagal Samuelio Beketo pjesę „Baigmė“) išryškina artimo meilės, žmogaus absurdiškos egzistencijos ir nemokėjimo bendrauti motyvus.

Spektaklio siužeto – to, ką mes suvokiame kaip įvykių seką, – lyg ir nėra. Veiksmas vyksta nusigyvenusių ponų, o gal net mūsų pačių minčių absurdo labirintuose… Veikėjų charakteriai – emocionaliai stiprūs, tačiau, beklaidžiodami absurdo labirintais, atrodo, praradę žmogiškumą. O pagrindinis veiksmas – laukimas, kad įvyks kažkas viltingo, tebūnie tai ir išlaisvinanti pabaiga, atsimuša lyg į sieną: nieko svarbaus nėra ir negali būti, o žmogus – tik absurdiškos situacijos įkaitas egzistencijoje, kai jis atsiduoda į likimo rankas lyg žaislas.

Antras svarbus akcentas – pono ir tarno, tėvo ir sūnaus santykiai. Sukriošusį, ligotą ir piktą, bet bandantį išbūti besikartojančiame laike poną Hamą (aktorius Sigitas Jakubauskas) slaugo tarnas Klovas (aktorius Dalius Jančiauskas). Šis, iš vienos pusės, myli tėvą, rūpinasi ir negali palikti, iš kitos – jie vienas kitam iki skausmo įgrisę. Tą skausmingą ryšį sustiprina iš atminties išnyrantys pono tėvai: Negas (aktorius Juozas Bindokas) ir Nelė (aktorė Vilija Paleckaitė). Tai lyg tam tikras meilės išbandymas: S. Beketas kelia klausimą, kaip išlikti žmogumi besikartojančioje rutinoje. Tai gan asmeniški autoriaus išgyvenimai, nes jis šią pjesę rašė tuo metu, kai slaugė nuo vėžio mirštantį brolį. Baisiausia – ne mirtis, o jos laukimas, kai ta pabaiga vis neateina ir žaidimas tęsiasi. Pasak spektaklio režisieriaus Paulius Ignatavičiaus, norisi įnešti šiek tiek šviesos į šią absurdišką situaciją, kai pasmerktas žmogus ieško, kaip išbūti tą laukimą, kaip jį išgyventi „žaidžiant gyvenimą“.

Tęsiam žaidimą?.. Senasis žaidimas seniai pralaimėtas, žaidi ir pralaimi ir baigi pralaimėjimu… Pažiūrėkim… O taip! (ištrauka iš „Baigmės“)

Pjesės autorius Samuelis Beketas yra pats labai griežtai sustatęs scenografiją: uždara erdvė, kurioje veikėjai egzistuoja izoliuoti nuo viso pasaulio, pro langus beviltiškai stengdamiesi įžvelgti gyvybę. Deja, aplink nieko nėra. Tokios apokaliptinės pjesės, kai, rodos, aplink viskas išmirę, scenografiją kurianti dailininkė Inga Aleknavičiūtė bando „atverti Beketo langus“, tuo parodant, kad jokios katastrofos nėra, ir iškeliant paties individo tragediją –  viskas priklauso tik nuo veikėjų požiūrio į pačius save, kitus žmones, aplinką ir pasaulį.

Informacija

Data:
2018-06-08
Laikas:
18:30
Renginys kategorija:

Vieta

Šiaulių dramos teatras

Parašykite komentarą