„Romuvos” progimnazinos mokiniai sulaukė svečių iš Latvijos
Spalio mėnesį Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos septintokai lankėsi Latvijos Stalbės vidurinėje mokykloje kaip tarptautinio Nordplus Junior klasių mainų projekto „KAIMYNINĖ PATIRTIS UGDANT(IS) KULTŪRINES, KALBINES BEI BENDRĄSIAS KOMPETENCIJAS“ dalyviai. Grįžo pilni įspūdžių ir nekantraudami laukė pavasarį numatyto susitikimo.
Džiugesiui nebuvo ribų, kai balandžio viduryje pasitiko senokai matytus draugus. Pirmasis oficialus susitikimas renginyje „Sveiki atvykę“ progimnazijos aktų salėje prasidėjo Lietuvos ir Latvijos himnais. Svečius sveikino Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos direktorė Stanislava Prazauskienė bei šios ugdymo įstaigos meno kolektyvai. Latvijos mokiniai visus pradžiugino tautiniais šokiais ir dainomis, pademonstravo tautinius kostiumus, pristatė savo mokyklą, miestą ir šalį. Projekto dalyviai apsikeitė prisiminimo dovanėlėmis. Po pietų svečiai išvyko į ekskursiją „Pažintis su Šiauliais“, aplankė „Rūtos“ šokolado muziejų, kur patys gamino šokoladinius skanėstus. Grįžusių prie progimnazijos Latvijos mokinių laukė priimančios šeimos. Šiose šeimose klasių mainų dalyviai iš Latvijos gyveno visą savaitę.
Kitą rytą projekto dalyviai skubėjo į keramikos pamoką „Nuo Baltų genties laikų iki mūsų dienų“. Čia lipdė molinius indus virvelinės technikos būdu. Rankdarbių pamokoje mokiniai rišo tautines juosteles, kurias kaip draugystės ženklą nešiojo visą klasių mainų savaitę. Istorijos pamokose „Lietuvių ir latvių kilmė – Baltų gentys“ ir „Lietuvos bei Latvijos pilys: panašumai ir skirtumai“ mokiniai gilinosi į bendras mūsų tautų istorijos šaknis bei statė įspūdingas pilis iš Lego kaladėlių. Po pietų mokiniai išvyko į Žaliūkų Malūnininko sodybą, kur mokėsi kepti duoną, apžiūrėjo vėjo malūną. Visiems patiko ekskursija Šiaulių universiteto bibliotekoje bei Centų kambaryje.
Trečioji diena ir svečiams, ir mūsiškiams prasidėjo šokio pamoka. Klasių mainų projekto dalyviai išmoko šokti du linijinius šokius. Robotikos pamoka svečius iš Latvijos sužavėjo savo išmanumu ir šiuolaikiškumu. Dvi čiuožimo pamokos ant ledo – veikla, kuri ne tik treniravo projekto dalyvių kūnus, bet ir sustiprino draugystę bei suteikė malonių emocijų. Po pietų visi vyko į edukacinį užsiėmimą “Archeologinis kostiumas” “Aušros” muziejuje. Čia susidomėję klausė pasakojimo apie senovės drabužius bei rišo juosteles. Po šio užsiėmimo projekto dalyviai skubėjo į Ch. Frenkelio vilą, kur dalyvavo edukacijoje „Provincijos dvaras ir miestas IX-XX a.“ Svečiams buvo įdomu apsilankyti Dviračių muziejuje ir susipažinti su dviračio istorija bei sužinoti, kad Šiauliai – dviračių miestas.
Ketvirtadienį svečių laukė dailės kūrybinės dirbtuvės „Draugystės traukinys LATVIJA-LIETUVA“. Integruotoje muzikos, lietuvių kalbos, anglų kalbos ir latvių kalbos pamokoje „Latviškos, lietuviškos ir angliškos dainos bei patarlės“ projekto dalyviai daug dainavo ir lygino kalbas. Kaimynus labai suartino kūno kultūros užsiėmimas „Sportas vienija kaimynus“. Po pietų projekto dalyviai išvyko į pažintinę ekskursiją Pakruojo dvare, kur buvo surengti edukaciniai užsiėmimai su baronaite centriniuose rūmuose, parodyti dvaro etiketo pagrindai ir šiurpinantis bausmių muziejus. Jodinėjimas su instruktoriumi dvare neužsimirš visą gyvenimą. Grįžę abiejų mokyklų mokiniai skubėjo į Draugystės vakarą boulingo klube. Dvi valandos prabėgo kaip viena akimirka.
Paskutiniąją klasių mainų projekto dieną latvių mokiniai į „Romuvos“ progimnaziją rinkosi nešini lagaminais ir lauktuvėmis, kurių nepagailėjo priėmusios šeimos. Projekto dalyvių laukė atsakingas darbas medijų kūrybinėje laboratorijoje “Lietuvių ir latvių panašumai ir skirtumai”. Sukūrę video pristatymus, mokiniai pasitikrino ir įtvirtino žinias apie savo gimtąsias šalis – atliko Kahoot viktorinas “Ką žinome apie Latviją ir Lietuvą?” panaudodami planšetes ir kompiuterius. Projekto baigiamajame renginyje „Dar pabūkime kartu“ mokiniai ir mokytojai peržiūrėjo sukurtus video įrašus (http://projectromuvastalbe.
Nordplus Junior klasių mainų projektas „KAIMYNINĖ PATIRTIS UGDANT(IS) KULTŪRINES, KALBINES BEI BENDRĄSIAS KOMPETENCIJAS“ suteikė galimybę palyginti dvi Baltijos šalis ir surasti pagrindinius kaimyninių tautų istorijos, geografijos, kalbų bei kultūrų panašumus ir skirtumus. Visa tai projekto dalyviai sužinojo bendraudami tiesiogiai ir panaudodami IKT bei IRT. Projektui baigiantis galima drąsiai teigti, kad klasių mainų dalyviai tapo labiau pasitikintys savimi, pagerino kalbėjimo, bendravimo bei IKT panaudojimo įgūdžius. Labai tikėtina, kad įgytos žinios bei patirtys netolimoje ateityje padės kurti tobulesnę Lietuvos ir Latvijos ateitį.
Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos mokytojos Milda Viltrakienė ir Gitana Petrušienė