Šiaulių mokyklos patirtis sudomino švietimo darbuotojus iš visos šalies

Šiaulių Salduvės progimnazijos sukurta individualaus mokinių pasiekimų vertinimo sistema sudomino specialistus iš visos šalies. Konferencijos organizatoriai sako nesitikėję tokio dėmesio. Šiauliečių metodiką, skirtą kiekvieno mokinio pasiekimams gerinti, įvertino ir Švietimo ir mokslo ministerija.

Šiaulių Salduvės progimnazijoje Švietimo ir mokslo ministerijos iniciatyva organizuota konferencija „Ugdymo procesas: nuo teorijos prie praktikos – nuo praktikos prie teorijos“, kurios tikslas – dalytis mokyklų patirtimi, kaip gerinti mokinių pasiekimus, įgyvendinant bendruosius ugdymo planus.

Konferenciją atidariusi švietimo ir mokslo viceministrė Genoveita Krasauskienė patvirtino, kad mokinių pasiekimų gerinimu dabar itin rūpinasi visos Europos Sąjungos šalys. Tai vienas svarbiausių uždavinių ir Lietuvos mokykloms, situacija gerėja, bet nepakankamai greitai.

Dalyvius pasveikinęs Šiaulių mero pavaduotojas Stasys Tumėnas pasidžiaugė, kad ilgametis miesto švietimo specialistų įdirbis leidžia gimti naujoms iniciatyvoms, kurios aktualios visai šaliai.

„Šiauliečiai pagrįstai gali didžiuotis miesto švietimo sistema, kurios savitumas ir pažanga net du kartus įvertinta „Auksinių krivulių“ apdovanojimais. Žinoma, tai ne vienų metų rezultatas. Žymūs pedagogai, mokslininkai, vadovėlių autoriai Šiaulius garsina jau nuo praėjusio amžiaus pradžios“, – kalbėjo S. Tumėnas.

Šiaulių Salduvės progimnazijoje nuo 2012 metų taikoma savita, mokyklos susikurta mokinių individualios pažangos stebėsenos sistema. Šia patirtimi mokykla dalijosi įvairiose Lietuvos mokyklose Alytuje, Druskininkuose, Šilutėje, Kelmėje, Kaišiadoryse, Kupiškyje, Skuode, Kretingoje, Gargžduose, Prienuose, Klaipėdoje ir kt. Vienas reikšmingiausių sistemos komponentų – VIP (vaiko individualios pažangos) sistema.

Salduvės progimnazijoje įdiegtą metodiką palankiai įvertino Švietimo ir mokslo ministerija, siekianti kuo plačiau skleisti tokią praktiką. Kad individualaus mokinių pasiekimų vertinimo tema itin aktuali, įrodo didžiulis susidomėjimas – į konferenciją susirinko ko ne 200 savivaldybių švietimo skyrių, progimnazijų, pagrindinių mokyklų ir gimnazijų atstovų iš visos Lietuvos.