Šiauliečiai kviečiami į neįprastas ekskursijas: tokia galimybė – tik kartą per metus
Įsivaizduokite, kad nukeliavote į JAV, Azerbaidžaną ar Japoniją, užėjote į parduotuvę ir ten pamatėte kažkur pažįstamą prekę. Atidžiau paskaitę etiketę, pastebite, kad ji pagaminta Lietuvoje, ir ne kur kitur, o Šiaulių mieste. Toks scenarijus tikrai tikėtinas, kadangi šiauliečiai savo sukurtus gaminius eksportuoja į tolimiausius pasaulio kampelius, kur jie yra itin mėgiami bei vertinami. Deja, liaudies išmintis, teigianti, kad savam krašte pranašu nebūsi, dažnai galioja verslo srityje.
Kasdien mato, bet nepažįsta
Kasdien šiauliečiai skuba pro įvairias mieste veikiančias įmones, tačiau nesusimąsto, kokie procesai ir darbai verda už uždarų jų durų. Kiek darbo įdeda žmonės, kokios technologijos, primenančios fantastiniuose filmuose matomus futuristinius robotus, jose naudojamos, kaip iš nieko gimsta produktas, garsinantis Šiaulius toli už Lietuvos ribų?
Siekiant praskleisti paslapties šydą ir parodyti įmonių kasdienybę jų darbo aplinkoje, jau antrus metus iš eilės organizuojamos atvirų durų dienos „Pažink Šiaulių verslą!“. Šiemet ekskursijos vyks spalio 10–11 dienomis, o miestiečiams ir svečiams duris atvers net 23 skirtingos įmonės bei organizacijos.
Viena renginio organizatorių, Šiaulių prekybos, pramonės ir amatų rūmų generalinė direktorė Edita Grigaliauskienė sako, kad praėjusiais metais debiutavęs renginys sulaukė gerokai didesnio susidomėjimo, nei buvo galima tikėtis. Per dvi dienas įmonių rengtose ekskursijose apsilankė kone 700 žmonių, o patys verslininkai vos renginiui pasibaigus jau domėjosi, kaip į jį registruotis ateinantiems metams.
Šiemet „Pažink Šiaulių verslą!“ prasiplėtė ne tik įmonių skaičiumi, bet ir veiklos sektoriais, atsirado ir visiškai naujų nišų, kurių nebuvo praėjusiais metais. Tarp ekskursijas rengsiančių įmonių – inžinerinė pramonė, gamyba, sveikatos priežiūra, socialinės paslaugos, verslas švietimo srityje.
„Įmonėms tai yra galimybė būti matomoms ir tas matomumas yra labai svarbus. Turime gausybę itin pažangių, inovatyvių įmonių. Iš Šiaulių eksportuojama produkcijos maždaug į 80 skirtingų šalių, bet paradoksas, kad dažnu atveju patys miestiečiai vis tiek nelabai jas žino. Pasaulis žino, pasaulis pažįsta, o savame kieme jie lieka nežinomi. Na tarkime, gal apie „Saldą“ jau nebegirdime, kad jie prieskonius gamina („Salda“ – Šiaulių įmonė, gaminanti vėdinimo sistemas, prieskonius gamina įmonė „Saldva“ – aut. past.), tai apie „Hampidjan Baltic“ labai dažnai girdime, kad jie pievagrybius augina („Hampidjan Baltic“ – Šiauliuose veikianti įmonė, gaminanti žūklės ir medžioklės reikmenis, tuo tarpu grybus augina Gruzdžiuose įsikūrusi „Baltic Champs“ – aut. past.). Visos šios įmonės organizuos ekskursijas, taigi tikrai bus galima nueiti ir sužinoti, ką gi iš tiesų gamina kiekviena iš jų“ – šypsosi E. Grigaliauskienė.
Tačiau kodėl svarbu tai žinoti? Pasak renginio organizatorių, įmonių pažinimas skatina pasididžiavimą savo miestu. Ypač įdomu, kaip bendrovės augo, plėtėsi, nuo ko prasidėjo jų gyvavimo kelias. E. Grigaliauskienė pasakoja, kad šiemet tarp ekskursijas rengsiančių įmonių bus ir viena, neįtikėtiną istoriją turinti bendrovė. Pirmasis jos produktas „gimė“ namuose, ant paprasto virtuvės stalo, o dabar jos produkcija sėkmingai eksportuojama į visą pasaulį. Tiesa, kokia tai įmonė, kol kas neatskleidžiama.
„Ateikite ir patys pamatykite“, – sako E. Grigaliauskienė.
