Tinklalapio talpinimas serveryje: į ką vertėtų atkreipti dėmesį?

Pirmojoje straipsnio dalyje minėjome, kad prieš renkantis tinklalapio talpinimo paslaugų tiekėją, būtina atkreipti dėmesį į pačius svarbiausius niuansus, apie kuriuos, dažnu atveju, sužinoma tik praktikoje. Netrukus aptarsime dar keletą niuansų, kuriuos būtina įsidėmėti, nagrinėjant paslaugų teikimo sutartį.

Paslaugų valdymas

Patariama hostingo paslaugų tiekėją rinktis labai atidžiai, kadangi jų yra tiek mažesnių, tiek didesnių. Kai kurios mažesnės įmonės negali savo klientams pasiūlyti tam tikrų paslaugų, centralizuotos paslaugų valdymo sistemos ar jų turima sistema yra anglų kalba. Tokios sistemos dažnai skirtos naudoti tik pažengusiems, o ne pradedantiesiems. Tokių sistemų nebuvimas ar sudėtingas naudojimas reiškia, kad vartotojo veiksmai bus suvaržyti. Tokiu atveju, vartotojas savarankiškai negalės atlikti kai kurių veiksmų, pavyzdžiui, administruoti pašto dėžutės. Tai reiškia, kad kas kartą prireikus atlikti kai kuriuos veiksmus, teks kviestis į pagalbą specialistą. Be abejonės, specialistų profesionalų pagalba yra tikras privalumas, tačiau kuomet vos prireikus reikės rašyti personalui, tai taps tikra problema.

Profesionalų pagalba

Jeigu nesate IT srities žinovas, tuomet jums tikrai ne kartą, iškilus vienam ar kitam klausimui, kreiptis pagalbos pas hostingo paslaugų tiekėją pagalbos. Dažniausiai iškyla tokie klausimai: kaip suskurti pašto dėžutę, kaip sukonfigūruoti ir pan. Todėl prieš pasirašant sutartį su paslaugų tiekėjų, svarbu pasidomėti, ar Jums kaip klientui bus teikiama pagalba. Puikiai vertinamos kompanijos, kurios teikia hostingo paslaugas, aptarnauja savo klientus 24 valandas per parą bei 7 dienas per savaitę. Tai yra idealiausias variantas, tačiau tokias paslaugas teikia toli gražu ne visos kompanijos. Būtinai pasidomėkite, kokiomis formomis galėsite sulaukti pagalbos: pagalba „gyvai”, telefonu ar elektroniniu paštu. Taip pat kai kurios įmonės savo tinklalapiuose talpina paslaugų naudojimosi instrukciją įvairiomis formomis: aprašai tinklalapyje ar net video pamokos, kurios yra labai naudingos.

Patikimumas

Be abejonės, svarbu išanalizuoti ir įvertinti ne tik hostingo paslaugų tiekėjų sąlygas ir paslaugas, bet ir pačius tiekėjus. Kartais gali nutikti taip, kad surasite hostingo paslaugų tiekėjus, kurių teikiamomis paslaugomis suabejoti akivaizdžiai būtina: tinklalapyje nėra nurodyta įmonės pavadinimo, nurodytas tik kontaktinis telefonas arba tik elektroninis paštas. Nors hostingo paslaugų planai ir gali atrodyti patraukliai ar jums siūloma ypatingai gera kaina, neapsigaukite, po itin mažomis kainomis gali slėptis apgavystės. Taip pat abejones turėtų kelti ir tai, kad įmonė nurodžiusi tik savo elektroninį paštą. Lygiai taip pat, labai svarbu pasidomėti, ar paslaugų tiekėjas yra registruotas asmens duomenų tvarkytojas.

Sutartis

Užsisakant hostingo teikimo planą, kiekviena iš abiejų šalių įsipareigoja atlikti tam tikrus įsipareigojimus. Įmonė jums įsipareigoja teikti svetainės talpinimo paslaugas, o jūs tuo tarpu susimokėti už suteiktas paslaugas.

Pravartu žinoti, kad paslaugų teikėjas pasilieka teisę, klientui pažeidus sąlygas sutartį nutraukti. Ši nemaloni situacija gali nutikti dėl:

  • Brukalo platinimo. Ar žinojote, kad kai kuriose užsienio šalyse, masinis SPAM laiškų siuntimas yra laikomas nusikaltimu? Kai kurios įmonės Lietuvoje tokių veiksmų taip pat netoleruoja, tad prieš siųsdami reklaminį turinį, gerai pagalvokite.
  • Pernelyg didelis serverio resursų naudojimas. Jeigu jūsų turima svetaine sunaudoja labai daug serverio resursų, tuomet paslaugų tiekėjas gali jums pasiūlyti persikelti į kitą serverį. Jums nesutikus, sutartis gali būti nutraukiama.
  • Draudžiama veikla. Jeigu savo internetinę svetainę naudosite draudžiamiems ir nusikalstamiems tikslams, tuomet tiekėjas gali nutraukti sutartį.