Švietimas

Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos priešmokyklinukai tarptautiniame eTwinning projekte „Christmas with STEM“

Visą gruodžio mėnesį Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos priešmokyklinukai kartu su priešmokyklinio ugdymo pedagoge, Erika Steponaitiene, dalyvavo tarptautiniame projekte „Kalėdos su STEM/Christmas with STEM“, bendradarbiavimo platformoje eTwinning. Projekte dalyvavo 15 Lietuvos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų, taip pat vienas darželis iš Islandijos. Projekto metu ugdytiniai gilino žinias apie žiemą, Adventinio laikotarpio ir Kalėdų tradicijas, atlikdami kūrybines praktines STEM užduotis.

Rengdamiesi projektui, ugdytiniai, padedami pedagogės ir grupės tėvelių, pirmiausia pasigamino Advento kalendorių. Advento kalendoriaus pagalba vaikai skaičiavo dienas iki Kalėdų, kasdien atrasdami, perskaitydami ir atlikdami jiems paskirtas užduotis kalendoriuje. Kiekvieną projekto savaitę buvo skiriamas dėmesys vis kitai STEM akronimo raidei. Pirmą projekto savaitę vaikai įsitraukė į akronimo mokslas (Science) veiklas. Ugdytiniai atliko eksperimentus „Ledinės žvaigždės“, „Eglutė iš cukraus kubeliu“, atliko bandymus su žvake, vašku. Eksperimentų metu stebėjo, kaip vienos medžiagos veikia kitas, sąveikauja tarpusavyje, kaip keičiasi medžiagų būsenos, kėlė hipotezes, patvirtino jas arba paneigė. Antrą projekto savaitę priešmokyklinukai atliko Advento kalendoriaus užduotis, panaudodami technologijas (Technologies), išbandydami įvairius internetinius įrankius. Vaikai entuziastingai dalyvavo priešmokyklinio ugdymo pedagogės Erikos Steponaitienės parengtoje Kahoot viktorinoje „Kalėdos jau nebe už kalnų“, mokėsi išgirsti tam tikrą garsą žodyje ir, naudodami edukacines bitutes „Bee-Bot“, surasti teisingus paveikslėlius. Priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai taip pat sėkmingai išbandė projekto partnerių parengtus elektroninius žaidimus LearningApps.org, Wordwall.net, Storyjumper platformose. Trečią projekto savaitę priešmokyklinukai priėmė inžinerinius (engineering) iššūkius. Vaikai, bendradarbiaudami komandose, iš 25 vienkartinių puodelių turėjo pastatyti eglutes, papuošti jas bumbulais. Taip pat ugdytiniai, panaudodami medinius ledų pagaliukus ir medinius skalbinių segtukus, modeliavo ir konstravo lesyklėles paukšteliams. Ketvirtoji projekto savaitė sutapo su paankstintomis mokinių atostogomis dėl paskelbto visuotinio karantino Lietuvoje, tad vaikai projekto užduotis atliko namuose. Ugdytiniai, padedami tėvelių, atliko paskutinės raidės M – matematika (mathematics) akronimo užduotis, įgyvendino projekto idėjas. Priešmokyklinukai, sulaukę pirmojo sniego, namuose iš įvairaus dydžio sagų dėliojo sniego senius, skaičiavo, kiek panaudojo didelių, kiek mažų sagų, tokiu būdu įtvirtindami sąvokas „didelis“, „mažas“, „vidutinis“, mokydamiesi suvokti skaičiaus vertę. Besiruošdami Kalėdų šventei, jaunieji inovatoriai namuose kepė įvairiausius gardžius, tradicinius kepinius. Virtuvė mažiesiems projekto dalyviams tapo savotiška laboratorija ir joje neapsieita be matematikos. Vaikai skaičiavo matavimo vienetais – dideliais šaukštais, šaukšteliais, žiupsneliais, stiklinėmis – kiek tam tikro produkto reikia, norint išsikepti kalėdinius gaminius bei mielai dalinosi savo receptais.

Projektas baigėsi, tačiau jo nauda išliko. Projektinė veikla leido praplėsti ugdymo turinį, paįvairinti ugdymo procesą, pagerino bendradarbiavimo santykius tarp šalies ir užsienio pedagogų, sudarė sąlygas užmegzti naujus kontaktus, sutelkė bendriems ugdymo tikslams ugdytinius, tėvelius ir pedagogus. Ugdytiniai lavino(si) problemų sprendimo, kritinio mąstymo, kūrybiškumo, mokėjimo mokytis, hipotezių kėlimo, tyrinėjimo įgūdžius ir gebėjimus.

Priešmokyklinio ugdymo pedagogė Erika Steponaitienė

Rekomenduojami video
Naujienos iš interneto
Taip pat skaitykite:

Artimiausi Renginiai